Guvernul Republicii Moldova

Ministerul Mediului

Ministra Iordanov: ”Este nevoie de un program privind schimbările climatice în școală”

Published on: V, 12/09/2022 - 11:25

Ministra Mediului, Iordanca-Rodica Iordanov s-a întâlnit recent cu reprezentanții UNICEF Moldova pentru a discuta despre oportunitatea de a dezvolta și promova programe educaționale adresate copiilor și tinerilor în domeniul protecției mediului și schimbărilor climatice. Un nou program școlar va pune bazele unei generații responsabile și prietenoase cu mediul.

 

Reprezentanții UNICEF s-au arătat interesați de viziunea ministrei Mediului privind dezvoltarea unui program școlar care ar include lecții cu privire la educația de mediu, în special, în domeniul schimbărilor climatice. Dna Iordanov a mulțumit pentru această oportunitate și a menționat: ”Fiind cadru didactic, consider imperios necesar ca educația de mediu să se predea în școală, dar să înceapă în familie. Copiii învață prin exemple și observații, noi adulții trebuie să le fim modele de urmat prin comportamentul pe care îl adoptăm, dacă vrem să avem o generație care este mai rezilientă la schimbările climatice.”

 

Profesorii prin exemplul propriu pot arăta grija față de natură, protejarea calității apei și consecințele risipei acesteia, învățarea unui comportament respectuos față de mediu și dezvoltarea abilităților necesare de realizare a acțiunilor practice zi de zi. Astfel, vom dezvolta o generație mult mai responsabilă și mai atentă cu mediul înconjurător.

 

În Republica Moldova, multe instituții deja se pot lăuda cu exemple frumoase prin implicarea tinerilor în diferite activități prietenoase mediului. Administrația școlilor se alătură organizațiilor neguvernamentale și împreună participă la activități de salubrizare, plantarea pomilor, confecționarea diferitor accesorii din produse reciclabile etc. Dar sunt necesare și lecții în cadrul orelor de educație civică pentru ca informația să se sedimenteze, să aducă un schimb de atitudine și să formeze comportamente prietenoase mediului.

 

La finalul discuției, părțile au convenit că activitățile trebuie să fie bazat pe asigurarea condițiilor adecvate de educație prin dezvoltarea instituțiilor de învățământ prietenoase mediului și cu crearea unui mediu potrivit pentru fiecare comunitate. Invitații au conchis că, toți vedem efectele schimbărilor climatice, tinerii pot face diferența prin atitudini responsabile și comportament adaptat la noile realități.